Sháníte práci a je vám přes dvacet? Firmy se s nabídkami stěhují i na Instagram
Milujete Instagram? A sháníte práci? Tak vězte, že už i firmy vědí, že obvzlášť mladí Instagramu holdují a zakládají své profily s jasným cílem. Nalákat a zaujmout své nové potenciální zaměstnance. Zkrátka společnosti zjistily, že i Instagram je vedle Facebooku a LinkedIn nyní velkým hráčem. A vám to může usnadnit hledání práce. Zároveň můžete nahlédnout i pod pokličku firmy.
Na Instagramu je kolem dvou milionu Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. To je potřeba vědět, pokud jste firma, která shání mladé lidi, protože právě k této cílové skupině se fotografie dostanou. Celkově má tato sociální síť třetinovou sledovanost oproti Facebooku, ale u určitých cílových skupin může velmi dobře fungovat.
Firmy, které už svůj profil na Instagramu mají, se většinou prezentují tak, aby zaujaly právě mladou generaci. Většinou na profilech společnosti najdou snímky zevnitř firmy. Mohou nahlédnout dovnitř, jak to u nich chodí, dávají tam fotky z akcí, zajímavé momentky. A právě na prostředí a firemní kultuře mladým hodně záleží.
Společnosti zkoušejí na Instagramu nabízet třeba i konkrétní pracovní pozice. Firmy si pochvalují, že tato síť ještě není tolik zahlcená reklamou.
Nejdříve se firmy musejí zamyslet nad tím, k čemu vlastně Instagram potřebují. Pokud jsou cílovkou mladí a firma má kapacitu na tvorbu, nic jí v prezentaci enbrání. Klíčem k úspěchu je využívání autentických fotografií, které jsou však zároveň kvalitní a vizuálně přitažlivé. Ty potom opatřit relevantními hashtagy, které fotky dostanou k lidem, které chceme zaujmout. Nehodí se fotky z fotobank nebo tmavé fotky kolegů zezadu před přesvětleným promítacím plátnem v korporátním stylu.
Důležité je být aktivní v komunikaci s fanoušky, dát prostor k diskusi. Pokud má firma interního zaměstnance, který se péčí o instagramový profil může zabývat pravidelně každý den, nebo dostatek peněz na agenturu, pak má využití této sociální sítě smysl.
Načerpejte další informace
Víte, jak napsat motivační dopis?
Pokud chcete získat pozici, o kterou je velký zájem, může vám k tomu dopomoci právě motivační dopis. Víte ale, jak má vypadat a co má obsahovat? Díky našim radám a tipům napíšete…
Víte, jak správně zaujmout a odpovědět na pracovní inzerát?
Životopis máte sepsaný, motivační dopis taktéž, zbývá vám tedy poslední krok. Najít si vhodnou nabídku práce třeba na pracovním portále a zareagovat na ni. Víte ale, na co si dát pozor a…
I nepodnikatel může vystavit fakturu v rámci příležitostného příjmu. Co musí splňovat?
Pracujete na hlavní pracovní poměr, ale zároveň by se vám hodila nějaká koruna navíc? Víme, jak to udělat bez živnostenského oprávnění a zároveň při tom neporušit zákon. Příležitostný…
5 tipů jak efektivně zvládnout home office
Home office se pro spoustu zaměstnanců stal naprostou samozřejmostí, bez které by mnohdy ani na pracovní nabídku nekývli. Jeho rozmach nastal zejména během pandemie Covid, kdy nebylo…