Pracovní nabídka
job description:
- responsibility for the financial control of German offices, manage the local financial control, treasury, statutory reporting, reconciliations and taxation compliance
- cooperation with the wider group finance team based in Europe and US to support group reporting, partner finances, cross border taxes and budgeting, as well as providing financial support to the German Office Managing Partners
- management of the German Finance team of six, consisting of three accounting specialists and three billing specialists, in order to control the German books ensuring accuracy of daily, monthly and annual reporting
- assistance in identifying opportunities and taking the lead in driving process improvements and efficiencies, as well as managing other finance related projects
- other duties may be assigned as required to support the wider team according to the needs of the business, truly no two days will be the same!
who we are looking for
- at least 5 years' experience working within a similar finance management role, preferably within legal services or other professional services organisation
- fluent in German and English (written and spoken)
- strong people and project management skills, adapting your work style while working on a number of time sensitive projects.
- exhibiting a confident and professional approach, utilising your excellent communication skills to work with, and build trust-based relationships with, a wide range of stakeholders
- problem solver, delivery focused, compliance aware and able to manage a local team, continuing to build a high performing, cohesive team environment.
what we offer
- varied and versatile area of responsibility
- attractive fixed salary
- further training opportunities to promote your further training and development
- 30 days of holiday a year
- company pension
- referral programme - if you attract new talent to our company, we will reward you generously as part of our referral programme.
- teamwork is cool and sharing is important - and because teamwork is so important to us, we also have 1-2 cool company events per year
instructions
Have some question about the position first? Feel free to contact us!
Or you can just apply to job offer, send us your cv, and we will contact you with more details.
To see all our open positions, go directly to www.randstad.cz
Kontakt - zadavatel pozice
Randstad HR Solutions s.r.o.Odpovědná osoba: Dana Kneřová Telefon: Zobrazit tel. číslo Email: zaslat email Web: https://www.randstad.cz/
Adresa:
Jungmannova 15
Praha 1
110 00
Co o sobě říká společnost Randstad HR Solutions s.r.o.?
Jsme globální lídr a dvojka na českém trhu poskytovatelů personálních služeb. Najít každému jeho vysněnou práci a firmám spokojené zaměstnance je smyslem toho, co děláme. Nabízíme vám práci na trvalé i krátkodobé úvazky a brigády.
Specializujeme se na agenturní zaměstnávání, vyhledávání pracovníků na hlavní pracovní poměr, inhouse řešení a komplexní služby v oblasti HR řešení. Naši profesionálové jsou vám k dispozici na 8 pobočkách a 16 inhouse pracovištích po celé České republice. Zakládáme si na férovém jednání, etickém přístupu a striktním dodržováním legislativy. Záleží nám na tom, jak vypadá pracovní trh - snažíme se jít příkladem a svou činností pozitivně ovlivňovat jeho podobu. I proto jsme členem Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS).
Měníme pozitivním směrem životy našich kandidátů i klientů již přes 60 let. Můžete nám proto věřit, že v tom, co děláme, se opravdu vyznáme.
Další volná místa práce na pozici Finance Manager v Praze a okolí (1309)
Pošleme vám 1x za den aktuální nabídky na podobné pozice